Iti lipseste un simt al scopului? 5 moduri de a incepe sa gasesti scopul in viata

Ce da sens vietii tale? De ce esti aici? Ce ar trebui sa faci cu viata ta? Toate acestea sunt intrebari existentiale si practice importante si naturale pe care ni le punem uneori cu totii. Toti se inconjoara in jurul notiunii de a avea un scop, un motiv pentru a ne trezi si a merge mai departe in viata noastra, un mod de a gasi satisfactie, chiar bucurie. Din pacate, pentru prea multi dintre noi, acel simt al scopului a fost absent pe perioade lungi de timp, sau ceea ce ne-a dat acel sens al sensului s-a ofilit din multe motive intemeiate, sau cel mai rau dintre toate pentru unii, nu a fost niciodata acolo.

La fel ca o multime de probleme, lipsa noastra de scop nu este atat problema, cat si rezultatul altor probleme de baza. Iata cateva dintre sursele comune:

Sfarsitul unui capitol

Henry a lucrat la o slujba care i-a placut si i-a dat un sentiment de identitate si sens timp de 30 de ani, dar acum ca este pensionar, se simte inutil si pierdut. Desi aceasta este o lupta pentru Henry, este de asemenea de inteles. Exista o gaura brusca in viata lui de zi cu zi; a trecut printr-o pierdere si, odata cu pierderea, vine si durerea . Un capitol din viata sa s-a inchis si se afla in acea perioada de tranzitie provocatoare de redefinire si redescoperire a cine este in afara de cine era. Dar pentru altii, aceasta poate fi declansata de parasirea copiilor de acasa, de moartea unui parinte pe care l-ai ingrijit atat de mult timp sau de limitarile fizice sau emotionale care indeparteaza activitatile care iti aduceau bucurie.

Depresie

Durerea si depresia sunt legate, dar diferite. Durerea este legata de pierdere si urmeaza un proces natural; depresia poate fi biologica sau situationala acolo unde va simtiti prins. Lumea ta devine gri; te gasesti in mod constant ca iti spui ,,de ce sa te deranjezi?” Depresia iti scurge energia, ceea ce face dificila inaintarea; creierul tau depresiv iti spune ca nu poti face ceea ce vrei sa faci sau nu va conta.

Anxietate

Am ascultat recent o discutie a lui Bruce Greyson, MD, autorul cartii After , care cerceteaza experiente aproape de moarte. Majoritatea oamenilor declara ca experientele lor aproape de moarte sunt extrem de pozitive; se simteau iubiti, ii lasa sa nu se mai teama de moarte. Greyson s-a ingrijorat ca oamenii care s-au sinucis ar auzi aceste povesti si acum vor deveni mai sinucigasi de la  fricadin ceea ce se intampla in continuare este luat. Dar ceea ce a aflat cand a intervievat oameni care au fost sinucigasi si au avut experiente aproape de moarte a fost ca au devenit mai putin sinucigasi dupa aceea. De ce? Pentru ca, a spus el, odata ce oamenii nu se temeau de moarte, nu se mai temeau de viata. Dupa aceste experiente, au fost mai indrazneti, au fost capabili sa imbratiseze viata mai pe deplin si sa-si asume riscuri pe care nu le-au asumat inainte, iar acest lucru, la randul lor, le-a redus gandurile suicidare.

Pentru mine, morala acestei povesti este despre a invata sa traiesti viata in ciuda anxietatii. Anxietatea face ca lumea ta sa para nesigura; iti face lumea mai mica si tu prea precaut; iti scurge pasiunea si creativitatea ; te impiedica sa faci ceea ce vrei cu adevarat sa faci.

Unele capete si vieti ale oamenilor sunt incarcate cu arme, acele reguli care va reduc perspectiva la gandirea alb-negru, corecta si gresita, adesea condusa de anxietatea subiacenta. Rezultatul final este ca aceste trebuinte si simtul tau al scopului sunt restranse si blocate.

Din nou, acestia sunt factorii care va pot eroda simtul scopului. Este timpul sa te intorci cu viata ta pe drumul cel bun? Iata cum sa incepeti:

1. Trateaza-ti depresia

Depresia isi creeaza adesea propria bucla: depresia ta iti scurge energia, atitudinea de ce te deranjeaza iti submineaza motivatia ; fara motivatie, nu faci si nu faci schimbarile care te pot scoate din depresie.

Cheia aici este ruperea buclei si nu conteaza cu ce parte ecuatia incepeti: abordarea depresiei direct prin medicamente si / sau consiliere sau luarea masurilor pentru a actiona bebelusul, in ciuda modului in care va simtiti pentru a va face sa mergeti mai departe.

Depresia este ca o baterie moarta in masina – daca sta, nu se imbunatateste si se inrautateste. Asa cum trebuie sa impingeti masina sau sa porniti bateria pentru a o reincarca, trebuie sa faceti acelasi lucru cu voi insiva prin actiune. Ceea ce actiunea este mai putin importanta decat actiunea in sine.

2. Reconecteaza-te cu pasiunile vechi

Unul dintre lucrurile care il pot ajuta pe Henry sa faca tranzitia catre viata de pensionar este gandirea si explorarea vechilor pasiuni din zilele sale inainte de munca sau din interesele care au fost respinse de-a lungul anilor de munca. Acestea pot fi vechi hobby-uri – cantarea la chitara, gradinarit sau cresterea puilor – sau vise vechi – care calatoresc prin tara, scriind marele roman american. Ceea ce cauta este ceva care il aprinde.

3. Ajungeti la altii

Sau Henry poate gasi modalitati de a-i ajuta pe ceilalti. Ai auzit asta de un milion de ori – daca vrei sa te ajuti sa-i ajuti pe ceilalti. Acest lucru functioneaza pentru ca te scoate din cap si din viata ta ingusta si in viata altora; te poti simti bine pentru ca, in general, oamenii apreciaza ceea ce faci si aprecierea iti ofera un sentiment de valoare si face o diferenta oricat de mica. Aici Henry se poate oferi voluntar, isi poate reface abilitatile din locul de munca si poate gasi noi modalitati de a le aplica.

4. Relaxeaza-te

Daca te simti detasat de mintea ta s-ar putea sa doresti sa incepi sa-ti reconectezi creierul pentru a fi atent si a-ti folosi emotiile ca informatii. Toate aceste trebuinte te pot lasa sa te simti anxios , confuz, vinovat, in timp ce emotiile tale sunt sursa ta de pasiune, dorinta si energie. Incepeti prin a fi atenti la cele mai mici intelegeri ale sentimentului care va spun ceea ce doriti si ce nu doriti. Odata ce le observati, faceti ceva concret cu ele – din nou, actionati. Ceea ce faci este mai putin important decat sa faci. Acesta este modul in care inveti sa ai incredere in emotiile tale si sa le folosesti pentru a te indruma si cum iti reconfigurezi creierul.

5. Exploreaza, experimenteaza

Nu-ti poti da seama de sensul scopului asezandu-te pe canapea si gandindu-l. Viata este un proces de eliminare. Trebuie sa explorati, sa experimentati si sa incercati lucruri si sa vedeti ce se lipesc, ce functioneaza, ce nu. Vrei sa inchizi vocea critica care iti spune ca trebuie sa o faci corect sau ca este cea mai potrivita. In schimb, concentrati-va pe a face diferit, experimentati cu indrazneala si asumarea riscurilor acceptabile.

Tema de aici este ca calea catre descoperirea sau reaparirea simtului scopului nu se refera la luarea unei noi decizii, ci la concentrarea asupra procesului care duce la acea decizie – eliminarea obstacolelor care te impiedica sa actionezi, avansand chiar daca nu esti sigur unde mergi sau unde poate duce, urmand acele voci mici care iti spun ca da, acest lucru este important pentru tine. Te descoperi si te definesti descoperindu-te si definindu-te.

In sfarsit, in incheiere: Dupa cum a spus Buckminster Fuller, ,,Care este singurul lucru pe care il poti face pe care nimeni altcineva nu il poate face din cauza cine esti?